klasskompisen ficktjuv?!

Idag har det varit en bra och skön dag, men efterlunch hände något jag fortvarande grubblar över.
I fredags när jag kom hem märkte jag att min headset till min mobil inte fanns kvar i väskan, jag letade och letade utan att hitta. Så idag efter lunch tog en klasskompis min väska.

K,K: Jag ska bara kolla i din väska

Jag: Varför

K,K: Ska bara kolla i din väska

Jag: (tycker det låter konstigt att bara rota i någons väska utan någon anledning, men säger) "eeh, ok?"

Jag tittar på henne medans hon rotar bland mina tillbehörigheter. När lektionen höll på att börja öppnade jag min väska för att ta fram en bok, och där låg headseten som försvann i fredags.
Förra onsdagen så frågade läraren eleverna, om deras mattebok försvann skulle de ta någon annans om personen inte såg? Och kan ni gissa vad hon svarade? Att hon skulle ta om ingen såg på 
Och det är ganska självklart att hon tog den, men varför tror ni hon lämnade tillbaks den.

a: Hon kände sig skyldig

b: Hon behövde den inte längre

c: Hennes mobil var inte till den headseten

http://alexaaaa.blogg.se/images/2009/heidi_klum3_26505153_27276824.jpg

Ha en underbar dag xoxo The City Girl







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0